Η Ντομινίκ Σαντά και η Στεφανία Σαντρέλι θα ταίριαζε να το γυρίσουν ταινία το βιβλίο |
Η φρασεολογία και
ο τρόπος που χρησιμοποιεί στο κείμενο μερικές λέξεις μου θύμισε τον πατέρα μου τις
σπάνιες φορές που μιλούσε για τα νεανικά του χρόνια. Πήγαινε κι εκείνος σε
απρεμιντί, σε θέατρα, σε χορούς, και έλεγε το πεσιμιστικό πεσιμίστικο, το
περισσότερο πιότερο, και διάφορα άλλα που θεωρούνταν τότε μοντέρνα και σιγά-
σιγά ξέφτισαν ή υποχώρησαν στη διαρκή αντεπίθεση των συντηρητικών. Η μοντέρνα ΑΘήνα του μεσοπολέμου ξεχάστηκε με την πολεμική ισοπέδωση.
Η γλώσσα και
το στυλ του βιβλίου, το άμεσο, κοφτό στυλ ήταν το όπλο του αγώνα που έδινε σε όλα
τα επίπεδα η συγγραφέας και ηρωίδα του. Έρωτας, συμβάσεις, επιστήμη, ανισότητες, απολαύσεις, δικαιώματα,
ειλικρίνεια, δυνατότητες έκφρασης, όλα έπρεπε να κατακτηθούν με κόπο και τόλμη.
Βγάζεις το καπέλο στη γυναίκα αυτή που κάθισε κι έγραψε κάτι τόσο άμεσο και τολμηρό στην Αθήνα
του 1920- 30, και δεν μπορεί ο νους να μην ξαναγυρίσει στο αντικείμενο της θλίψης
αυτών των ημερών, την ίδια την απαρνημένη Αθήνα.
Και μια λεπτομέρεια: η συγγραφέας και ηρωίδα είναι φοιτήτρια. Τότε πλήρωναν δίδακτρα στο Πανεπιστήμιο και φυσικά αγόραζαν τα βιβλία. Γι αυτό όταν οι γονείς έμαθαν τα νέα της κόρης τους έκοψαν το επίδομα, και τότε ήταν που χρειάστηκε να πεινάσει και να δουλέψει.
Και μια λεπτομέρεια: η συγγραφέας και ηρωίδα είναι φοιτήτρια. Τότε πλήρωναν δίδακτρα στο Πανεπιστήμιο και φυσικά αγόραζαν τα βιβλία. Γι αυτό όταν οι γονείς έμαθαν τα νέα της κόρης τους έκοψαν το επίδομα, και τότε ήταν που χρειάστηκε να πεινάσει και να δουλέψει.
2 σχόλια:
Ένα αριστούργημα θάρρους.
Αργότερα το μετάνιωσε, παντρεύτηκε, το αρνιόταν. & έδωσε μια συνέντευξη (ανώνυμα). Τα νιάτα τα απερίσκεπτα..
Υπάρχει κι αφιέρωμα σε τεύχος της Οδού Πανός.
Περαστικά σας Κυρία Δαμιανίδη
από μια περαστική.
Δεν άντεχε λέει, να απομανρυνθεί απο την μεσοπολεμική Αθήνα της ελευθερίας.
Εργο αυτοβιογραφικό ή μυθοπλαστικό; εξαρτάται πλέον απτόν αναγνώστη/στρια.
Δημοσίευση σχολίου